• benchmark.pl
  • Gry
  • Walka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon przejdzie poważne zmiany - sprawdź co proponują twórcy
Gry

Walka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon przejdzie poważne zmiany - sprawdź co proponują twórcy

przeczytasz w 2 min.

Podczas jednego z wywiadów Maciej Szcześnik z CDP Red opowiadał o mechanice gry Wiedźmin 3. Sama walka ma przejść poważne zmiany.

wiedźmin 3 dziki gon nowe mechanizmy walki znaki animacje wywiad

Twórcy gry Wiedźmin 3: Dziki Gon w jednym z udzielonych wywiadów odnieśli się do kolejnych ciekawych kwestii. Tym razem na tapecie znalazły się tematy dotyczące animacji postaci, systemu sekwencji QTE oraz wykorzystania wiedźmińskich znaków. Jak można przypuszczać w tych kwestiach pojawią się dosyć istotne zmiany.

W wywiadzie dla serwisu Clickonline – Maciej Szcześnik, Lead Designer Gameplay w CDP Red udzielił interesującego wywiadu. Dowiedzieliśmy się z niego, że w ostatniej części przygód Geralta, ten do walki podobnie jak w dwóch poprzednich częściach będzie w dalszym ciągu wykorzystywał zestaw dwóch mieczy – stalowego do walki z ludźmi oraz srebrnego do walki z magicznymi istotami. Co prawda mają pojawić się inne zestawy broni, jednak będą one odgrywały drugorzędną rolę.

Mechanizmy samej walki również mają ulec zmianie. Na samym początku doświadczymy innego typu tzw. wykończeń przeciwników, które od teraz nie będą już osobnymi przerywnikami, a integralną i elastyczną częścią walki, aby ta wyglądały jeszcze bardziej spektakularnej.

wiedźmi 3 dziki gon geralt wygląd nowe elementy gry zmiany walka

Podobnie jak to miało miejsce w przypadku Wiedźmina 2, Geralt będzie od początku gry dysponował dwoma stylami walki do wyboru – stylem silnym i zręcznym. Dodatkowo twórcy przygotowali 96 nowych animacji ataku, aby każda walka, każdy cios w grze wyglądał inaczej. Ponadto w grze znikną sekwencje QTE, które wymagały do uruchomienia danej czynności sekwencyjnego wciskania odpowiednich przycisków. Dzięki rezygnacji z systemu QTE, który zostanie zastąpiony innym, walki mają być bardziej widowiskowe i stanowić prawdziwe wyzwanie dla gracza. Warto dodać, że nie oznacza to, że bijatyki na pięści w karczmach pójdą w odstawkę.

Zdaniem Macieja Szcześnika walki w Wiedźminie 3 zostaną nieco spowolnione, ale dzięki temu staną się bardziej taktycznym elementem, a sama obrona będzie odgrywać w czasie walk kluczową rolę. Walki będą wymagały więcej planowania i myślenia.

W Wiedźminie 3 nie zabraknie także znanych wiedźmińskich znaków. Tradycyjnie do dyspozycji gracza będzie oddanych pięć głównych znaków, ale jak zapewnia Szcześnik, w miarę upływu rozgrywki będą pojawiać się ich alternatywne wersje, które będą odblokowywane przez rozwój postaci. Jak sam wskazuje, nie należy ich traktować jako mocniejszych czy ulepszonych wersji standardowych znaków, ale jako ich modyfikacji, które będą oferowały inne taktyczne zastosowania.

Przykładem tutaj może być znak Aard, którego standardowa wersja pozwala po wysłaniu ciągu telekinetycznego na ogłuszenie lub powalenie przeciwnika. Wersja alternatywna zaś będzie aktywowana po naciśnięciu i przytrzymaniu odpowiedniego przycisku, dzięki czemu zostanie wysłana fala uderzeniowa, która powali wszystkich okolicznych przeciwników.

wiedźmin 3 dziki gon walka zmiany taktyka ulepszone znaki

Dzięki zastosowaniu silnika RedEngine 3 pojawiające się w grze NPC będą dynamicznie reagowały na poczynania gracza, a także na jego reputację. Jeżeli Geralt odwiedzi nowe tereny, a dotychczas rozwiązywał konflikty brutalnie i siłowo za pomocą miecza, będzie postrzegany przez NPC z niepokojem.

Wszystko więc wskazuje na to, że gra Wiedźmin 3: Dziki Gon może faktycznie przynieść graczom nowe ogromne możliwości, które w połączeniu z otwartym światem przełożą się na długie godziny gry.

Źródło: VG247, ClickOnline

Komentarze

28
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    18
    Mam nadzieję, że taktyka walki nie ograniczy się do kombinacji Quen + turlanie się jak małpa jak w dwójce.
    • avatar
      toddlockwood
      16
      Rrrrrwa mać - Feldmarszałek Duda!
      • avatar
        Abgan
        15
        Drodzy, to przecież naturalne - wiedźmin jest super-szybki, czyli dla niego ludzcy przeciwnicy są wolni. Toteż żeby gracz mógł to poczuć, walka musi być spowolniona - żeby gracz miał tyle czasu do 'namysłu' i planowania ile miałby wiedźmin.

        Nie znaczy, że z każdym oprychem trzeba będzie się tłuc 5 minut, tylko że będzie on wolniejszy dla nas, więc łatwiej będzie go zaskoczyć, zamiast ciągle odbijać się od jego zastawy.
        • avatar
          alb3rt
          4
          Wiedźmini byli nieziemsko szybcy więc czemu oni chcą walkę spowalniać, w "jedynce" jak machał mieczem to go nie było widać a w dwójce cała walka polegała na turlaniu i atakowaniu pleców przeciwnika.
          • avatar
            Rebal
            4
            Z oprychem to może nie będziesz się szarpał 5 minut ale z mantykorą czy oszluzgiem kto wie czy przeżyjesz ? może po godzinie walki.
            • avatar
              ardianox
              3
              no to w przyszłym roku już W3, AC5 i The Crew :D ciekawe co jeszcze dojdzie ;) GTA5 na PC? the Division na PC?
              • avatar
                Kenjiro
                2
                Powinni wprowadzić piruety, które nadały by grze kolorytu - oczywiście zamiast turlania - coś na podobieństwo obecnego moda Rebalance do W2.
                Tak samo doskoki, odskoki, cięcia boczne w biegu - dość proste do realizacji w mechanice, a ile było by frajdy.
                W ogóle wymiana ciosów na zasadzie blokowania/kontry była by rewelacją, która mogła by zmienić dotychczasowe walki z naparzania na planowanie różnych cięć - chociaż tutaj obawiałbym się rozwiązań ocierających się o małpią zręczność, a tego bym nie chciał.
                Mimo wszystko, trzymam kciuki, że twórcy wymyślą coś lepszego od obecnej wersji.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  2
                  Geralt miał 2 miecze - jeden srebrny, a drugi nie stalowy, tylko wykuty z żelaza z meteorytu... Ktoś tu nie czytał Wiedźmina :)
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    1
                    Czy Gerald umie MMA?
                    Poza tym doprowadzają mnie do szału te sekwencje klawiszy nie idzie tego przejść to dobre na pada
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      1
                      Zawsze to czytam Dziki Zgon nie wiem czemu ;/
                      • avatar
                        Vdirectcor
                        1
                        Widać nie czytali a ten "stalowy" nie tylko służył na ludzi ale może i przede wszystkim na monstra natury niemagicznej.
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Znaczy się co? Taki Aard to teraz będzie taka fala mocy jak star wars the force unleashed 2? ;) A poza tym jak to się ma do zmian jakie naniósł Full Combat Rebalance 2 - mod do Wiedźmina 2? :)
                          • avatar
                            sirtyman
                            0
                            Na środkowym screenie w końcu Wiesiek z charakterem. Siwizna i zniszczona, pomarszczona gęba. Ja chcę takiego w grze! A nie jakiś tam metro :P
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              0
                              Chyba autor newsa jest bardzo głodny :) "Jak można przypuszczać w tych KWESTIA(ch) pojawią się dosyć istotne zmiany."

                              Pozdrawiam
                              • avatar
                                SpeedyBang
                                0
                                Komuś się zaplątał język lekko :).
                                "aby ta wyglądały jeszcze bardziej spektakularnej" Ogólnie jestem jak najbardziej za, jeśli chodzi o brak wykończeń w formie "mini-filmiku" gdyż nie tyle ubarwi to rozgrywkę co nada jej nieco płynności :).
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  0
                                  Nie ma się czego obawiać, przecież walki w W2 wlokły się niemiłosiernie, na pewno nie będzie to dłużej trwało.

                                  Witaj!

                                  Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                                  Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                                  Połącz konto już teraz.

                                  Zaloguj przez 1Login